Nederlandse start-up E-Flight Academy zet eerste stappen richting Duitse markt

In mei dit jaar opende E-Flight Academy de eerste volledig elektrische vliegschool van Europa in Teuge. De vraag naar elektrisch vliegen blijkt groot, want nog geen 5 maanden later zet de Nederlandse startup de eerste stappen over de grens.

01-09-2021
Matthijs Collard
Nederlandse start-up E-Flight Academy zet eerste stappen richting Duitse markt

Eerste Duitse vrouw
Veel pers was afgelopen maandag aanwezig op het vliegveld in het Duitse Stadtlohn. Want daar reikte E-Flight Academy aan het eind van de middag haar eerste Duitse E-Rating certificaat uit aan de Renate Thesing. Zij werd hiermee de eerste Duitse vrouw die een elektrisch vliegtuig mag vliegen!

Historische gebeurtenis
Evert-Jan Feld (Co-founder en head of training E-Flight Academy) “Dit is wederom een historische gebeurtenis. Niet alleen voor ons als bedrijf, maar ook als inspiratie voor vliegers in spé op de Duitse markt. We willen als E-Flight Academy zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om de vrijheid van vliegen te ervaren, maar dan zonder schuldgevoel. Lessen met een elektrisch vliegtuig is daar een perfect middel voor. Dat we dit nu ook over onze landsgrens doen, is een geweldige stap!”

Superstil
“Naast dat we volledig emissieloos vliegen, willen we ook aan de omgeving van de vliegvelden laten zien hoeveel minder geluid we produceren met onze elektrische vliegtuigen. Ook de toekomstige E-Flyers zullen merken hoe superstil onze vliegtuigen zijn en dat ze zonder trilling en veel makkelijker te bedienen zijn.”

Bekijk de reportage van het Duitse WDR hier (vanaf minuut 3:20)

www.eflight.nl

Over E-Flight Academy

E-Flight gelooft in een wereld met een stil en schoon luchtruim waarin iedereen wil en kan blijven vliegen zonder schuldgevoel. Door zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor elektrisch vliegen, hoopt E-Flight een versnellende rol te spelen in de verduurzaming van de luchtvaart op mondiale schaal.